BGA-12-HA-02-0982
EGYÜTTMŰKÖDÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK KÖZÖTT
BLOG ÉLŐ WEBKAMERAKÉP
Képek -

Miután mindenki felébredt és elkészült, reggelizni indultunk az iskola ebédlőjébe, ahol találkoztunk a többiekkel. Ott ismertették a részletes programot, valamint megkaptuk az ebédcsomagunkat, mivel este fogunk csak visszaérni.
Az első állomásunk a Székely Nemzeti Múzeum volt, mert nem akartuk még egyszer lekésni a látogatási idejét. A Székely Nemzeti Múzeum 1875 óta látogatható. Jelenleg a legnagyobb határon túli magyar közgyűjtemény, egyben Kovászna megye és a Székelyföld egyik fontos turisztikai látványossága. A Kós Károly által tervezett sepsiszentgyörgyi épületegyüttesben jelenleg könyvtár, természettudományi, régészet-történelem és néprajzi osztály működik.

A következő hely, ahol megálltunk Feldoboly volt. Ez egy igen kicsiny falucska, ami Sepsiszentgyörgytől 21 km-re fekszik. Itt megtekintettük a református templomot, amit a középkorban építettek. Ennek alapköveire építették a ma is álló templomot a 18. században.
Feldoboly után Mikes Kelemen szülőfalujába, Zágonba látogattunk el. Előadást tartott az egyik felkészült diák a 18. század legnagyobb prózaírójának síremlékénél. Az előadást követően megkoszorúztuk azt. Mikes Kelemen egyébként 1690-ben született, és 2. Rákóczi Ferenc íródeákja és kamarása volt. Azt is megtudtuk, hogy nagyon sokat utazott.
Zágon után Kovászna városa, Kovászna megyének névadó települése következett. 1968-tól tartozik hozzá Csomakőrös is. Itt megkoszorúztuk Kőrösi Csoma Sándor szobrát, majd megtekintettük a borvizet és a pokolsarat. A település világhírű klimatikus gyógyhely és üdülőváros, a határában fakad a legtöbb fajta borvíz Erdélyben. Közel 1500 különböző összetételű borvízforrása van. Szintét a város főterén található a pokolsár, ami az egykori vulkanikus kitörés nyomán keletkezett szénsavas-sós ízű iszapvulkán. Mára egy kőmedencébe foglalt csendes fortyogó maradt belőle. Egykor hideg gyógyfürdőként használták. A 19. században több kitörését is feljegyezték.

Ez után továbbhaladtunk Gelencébe, ahol megismerkedtünk a 13. században épült katolikus templommal. A Szent-László legendát ábrázoló több évszázados freskótöredékek sok turistát vonz Gelencére.  Az Európa-hírű műemléképületet a Kulturális Világörökség részeként tartják nyilván.
Utolsó megállónk Kézdivásárhely volt, ahol főként magyarok laknak. Itt született Gábor Áron, a híres székely nemzeti hős. Mivel jövőre lesz a magyar szabadságharc 165 éves évfordulója, ezért róla is megemlékeztünk. A szobor megkoszorúzása után egy kis szabad programot kaptunk.
Amikor hazaértünk már várt ránk a búcsúvacsora. Természetesen utána kaptunk egy kis kimenőt lefekvésig.

Mindenki szomorú volt, hogy haza kell mennünk. Nagyon jól éreztük magunkat ezen a pár napon, szívesen ott töltöttünk volna még 1-2 napot. Tudom, hogy többé nem látom erdélyi barátaimat, de szívem mélyén remélem, hogy találkozom még velük.