BGA-12-HA-02-0982
EGYÜTTMŰKÖDÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK KÖZÖTT
BLOG ÉLŐ WEBKAMERAKÉP
Képek -

Korán fel lettünk költve, jelenésünk volt az ebédlőbe. Miután mindenki összeszedte magát, lementünk reggelizni. Fáradtan kezdtük a napot, de a reggeli utáni programok ismertetése energiabombaként hatott ránk.
Elsősorban körbevezettek bennünket az iskolában. Sok szaktantermet bejártunk, az egyikben pedig az iskola igazgatójával is találkozhattunk, aki köszöntött minket. Mindenkinek nagyon tetszett az iskola, rengeteg olyan dolgot láthattunk, ami nálunk sajnos nincs. Leginkább azon csodálkoztunk el, hogy az iskola tanulóinak egy része ingyen képzésbe részesülhet, ha jogosítványt kíván szerezni.
Miután végig jártuk a Puskás Tivadar Szakközépiskolát, nyomban neki is láttunk a feladatunknak: el kellett végezni az eredményjelző táblán az utolsó simításokat. Az iskolában elhelyezett CNC gépek segítségével elkészítettük a tábláról hiányzó feliratokat. A befejezettnek tekinthető tábla ekkor már csak arra várt, hogy felszereljék, és kipróbálják.

A műszaki programokat követően megebédeltük, majd elkezdtük a fa elültetését párhuzamosan a szegedi diákokkal. A fa elültetésének befejeztével elindultunk megismerkedni Sepsiszentgyörggyel. Először a Székely Mikó Kollégiumot tekintettük meg, mely a Székelyföld egyik legnagyobb múlttal rendelkező tanintézete. Körbevezettek minket az épület könyvtárában, valamint a kollégium teljes területén, és közben elmesélték az intézmény teljes történetét és alapításának körülményeit. A kollégiumi látogatásunk után elsétáltunk a város főterére, ahol az egyik erdélyi tanár mesélt nekünk a városról. Az előadás után megnéztük a 14-15. században épült református vártemplomot, valamint a mellette álló kopjafákat, amiket a Mikó Kollégium végzett diákjai érettségi találkozójuk alkalmával állítanak az elhunyt társaik és tanáraik emlékére. A templomot 8-10 méter magasságú védőfal veszi körül, amelynek déli oldalán az egykori kaputorony késői utódja, a harangtorony található. A programba szerepelt Székely Múzeum meglátogatása azonban elmaradt ezen a napon, mivel a múzeum hétfőnként zárva van.
A város megtekintése után visszamentünk a Puskás Tivadar Szakközépiskolába, ahol finom vacsorával vártak minket. Az esti étkezés után szabad programunk volt 10-ig.

Így töltöttük el a hétfőnket. Ismét rengeteg új dolgokkal ismerkedtük meg. Ezt a napot is sikeresen zárhattuk el. Remekül éreztük magunkat, de természetesen a nagy sétában el is fáradtunk, ezért könnyen el tudtunk aludni.