BGA-12-HA-02-0982
EGYÜTTMŰKÖDÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK KÖZÖTT
BLOG ÉLŐ WEBKAMERAKÉP
Képek -

Végre eljött ez a nap is! Reggel negyed 6-kor találkoztunk a Szegedi Műszaki és Környezetvédelmi Középiskola és Szakképző Iskola Gábor Dénes Tagintézménye előtt. Fél 6-kor már a buszról integettünk szüleinknek, ismerőseinken.
Elindultunk. Nagy izgalommal töltött el mindenkit az utazás, az álmosság is eltűnt a szemünkből. Kíváncsian tekintgettünk ki az ablakon, figyelve, hogy mikor érünk már át a határon. Hosszú út állt előttünk, körülbelül 12 óra hossza, de mi többnyire ébren maradtunk. Nem álltunk meg sehol jelentős időre, kivéve Gyulafehérváron, ahol megtekinthettük a gyulafehérvári katolikus templomot, majd előadást hallgattunk róla.

A Gyulafehérvári érseki székesegyház a Szent István király által alapított erdélyi püspökség, majd az 1991-ben érseki tartomány rangjára emelt egyházmegye székhelye. 1991 óta az épület a Gyulafehérvár történelmi központja helyszín részeként a Világörökség javaslati listáján szerepel. A főbejárattól balra a kórust tartó első oszlop előtt Martinuzzi Fráter György sírja található. Szintén a templom falai között tekinthetjük meg a Hunyadiak síremlékeit.
Ez után sétáltunk a közelben egy kicsit, majd folytattuk utunkat Sepsiszentgyörgy felé. Késő délután értünk a Puskás Tivadar Szakközépiskolába, ahol néhány ottani, a programban résztvevő diák fogadott minket. Miután lepakoltuk a csomagjainkat a buszról, eligazítottak minket a szálláshelyekre. A csapat egy része az iskola kollégiumában foglalt helyet Király Anikó és Benke Gabriella tanárnővel. A másik csoport 1-2 kilométerrel arrébb szállt meg Masa László és Zsirmik Péter tanár úr kíséretében.
A szobák elfoglalása után az iskola ebédlőjében találkoztunk újra, ahol finom meleg vacsora várt minket. Mivel mindenki megéhezett a hosszú út folyamán, ezért meglehetősen jól esett a főtt étel.
A vacsora és az iskola szabályzatának ismertetését követően 10-ig kimenőt kaptunk. Akinek szüksége volt pénzre, az elment a plázába váltatni, aki pedig vásárolni szeretett volna, az megtehette a közeli szupermarketben. Szerencsére az iskola egész jó helyen volt elhelyezve, így szinte minden közel volt hozzánk, amire szükségünk lehetne.

Az iskolai kollégium ágyai nagyon kényelmesek voltak, így az alvással túl sok bajunk nem volt. Talán csak az, hogy nem akartunk korán lefeküdni… De hát a szabály az szabály.10-re már mindenki a szobájában volt, többnyire megfürödve és fáradtan.
Mindenki izgatottan várta az elkövetkezendő napokat. Kíváncsiak voltunk, hogy mi is lesz pontosan a program. Így aludtunk el tehát: izgatottan és mosolyogva.